W I T A M Y N A S T R O N I E G M I N Y Ś W I E R C Z ÓW
WÓJT GMINY ŚWIERCZÓW OGŁASZA NABÓR na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. ochrony środowiska i zabytków w Referacie Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Świerczów
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE WÓJT GMINY ŚWIERCZÓW
OGŁASZA NABÓR
na
wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. ochrony środowiska i zabytków w Referacie
Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Świerczów
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy
Urząd Gminy Świerczów
ul. Brzeska 48
46-112 Świerczów
Ilość etatów : 1 w wymiarze 1 etatu
Data rozpoczęcia pracy: 5 września 2024 r.
- Wymagania w stosunku do kandydatów :
1) wymagania niezbędne:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego mają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe; - nieposzlakowana opinia;
- posiadanie wykształcenia wyższego o kierunku: ochrony środowiska, inżynierii środowiska, ekologii, administracji, rolnictwa lub średniego z trzyletnim stażem pracy na podobnym stanowisku;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Uwaga: Kandydaci, którzy nie spełniają wszystkich niezbędnych wymagań nie zostaną dopuszczeni do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2) dodatkowe wymagania od kandydatów:
- dyspozycyjność;
- znajomość obsługi komputera w obszarze środowiska Windows oraz pracy z programami z pakietu MS Office;
- mile widziane opinie i referencje z poprzednich miejsc pracy;
- predyspozycje osobowościowe: odporność na stres, kreatywność, umiejętność analizy problemów i poprawnego wyciągania wniosków, łatwość podejmowania decyzji, umiejętność pracy w zespole, sprawna i efektywna organizacja pracy;
- umiejętności zawodowe: znajomość przepisów prawnych dotyczących funduszy unijnych, znajomość przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie środowiska, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o samorządzie gminnym, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- prawo jazdy kat. B.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- miejsce świadczenia pracy – Urząd Gminy Świerczów;
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca bezpośredniego oraz telefonicznego kontaktu z osobami fizycznymi, podmiotami zewnętrznymi, instytucjami i jednostkami organizacyjnymi.
Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
1. W zakresie ochrony środowiska, w szczególności:
- koordynowanie prac w zakresie tworzenia gminnego programu ochrony środowiska, i Programu usuwania azbestu,
- przygotowywanie raportów z wykonania gminnego programu ochrony środowiska i przedkładanie ich Radzie Gminy,
- udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie oraz przygotowywanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji,
- zlecanie opracowania prognoz i raportów oddziaływania na środowisko w wypadkach przewidzianych w ustawie,
- przeprowadzanie postępowań w sprawie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia,
- koordynowanie procesu edukacji ekologicznej w gminie, głównie w ramach współpracy z placówkami oświatowymi, ochotniczą strażą pożarną i innymi,
- przygotowywanie pozwoleń związanych z ochroną środowiska,
- przedstawianie wójtowi gminy, marszałkowi województwa oraz inspekcji ochrony środowiska wykazu zawierającego informacje i dane mające być wykorzystane do ustalenia wysokości opłat za korzystanie ze środowiska,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
- koordynowanie działań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z kontrolą i sprawozdawczością,
- przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności określonych w ustawie,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych,
- sporządzanie sprawozdań i informacji z zakresu ochrony środowiska wymaganych przepisami,
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie prowadzonych spraw;
- w zakresie ochrony zabytków:
- koordynowanie prac związanych ze sporządzaniem gminnego programu opieki nad zabytkami, przygotowywanie odpowiedniej uchwały Rady Gminy oraz sprawozdań z realizacji tego programu,
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków objętych wojewódzką ewidencją zabytków,
- przyjmowanie zawiadomień o odkryciu przedmiotów o wartości zabytkowej lub archeologicznej i zawiadamianie o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
- uzyskiwanie odpowiednich pozwoleń i opinii od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
- sprawowanie opieki nad zabytkami, koordynowanie finansowania prac konserwatorskich,restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku, do którego tytuł prawny ma gmina,
- wnioskowanie o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie prac konserwatorskich przy zabytkach;
w zakresie pozyskiwania środków unijnych, w szczególności:
współpraca z instytucjami zewnętrznymi wdrażającymi programy pomocowe w zakresie ochrony środowiska i ochrony zabytków, weryfikowanie terminów i rodzajów naborów dotacji, współpraca przy wnioskach aplikacyjnych: wnioski o płatność, monitoring projektów (tj. przygotowywanie ankiet i sprawozdań), informowanie beneficjentów z terenu gminy o dostępnych dla nich funduszach pomocowych.
- Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny;
- życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej (CV);
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
- kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach lub posiadanych uprawnieniach;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zał. Nr 1 do ogłoszenia);
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (zał. Nr 2 do ogłoszenia);
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonanie zadań na stanowisku ds. funduszy zewnętrznych, komunikacji społecznej i promocji w Referacie Rolnictwa i Mienia Komunalnego (zał. Nr 3 do ogłoszenia);
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (zał. Nr 4 do ogłoszenia);
- oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii (zał. Nr 5 do ogłoszenia);
- oświadczenie o zapoznaniu się z „Informacją dla osób ubiegających się o zatrudnienie na stanowisku podinspektor ds. ochrony środowiska i zabytków w Referacie Rolnictwa i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Świerczów dotyczącą przetwarzania danych osobowych”* (zał. Nr 6 do ogłoszenia);
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zał. Nr 7 do ogłoszenia);
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku osób niepełnosprawnych, które chcą skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
*Informacja dla osób ubiegających się o zatrudnienie w Urzędzie Gminy Świerczów dotyczącą
przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 RODO informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Wójt Gminy Świerczów, ul. Brzeska 48, 46-112 Świerczów jako pracodawca.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym kontakt możliwy jest pod
numerem tel.: 887 818 800 lub poprzez e mail:
- Dane osobowe (oraz dane do kontaktu - o ile zostaną podane) będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego przez Urząd Gminy Świerczów na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Informujemy, iż dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom, które są uprawnione, na podstawie obowiązujących przepisów prawa do dostępu do nich oraz ich przetwarzania w zakresie określonym przepisami, w tym podmiotom kontrolującym działalność Wójta Gminy Świerczów, podmiotom realizującym na rzecz Gminy Świerczów realizującym usługi w imieniu i na rzecz Administratora w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania.
- Dane zgromadzone w procesach rekrutacyjnych będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3 nie dłuższy niż do 30.09.2024 r. oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Urząd Gminy Świerczów. Ponadto przysługuje jej prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie jej danych osobowych. Organ ten będzie właściwy do rozpatrzenia skargi z tym, że prawo wniesienia skargi dotyczy wyłącznie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych, nie dotyczy zaś przebiegu procesu rekrutacji.
- Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o przyjęcie kandydata do pracy przez Urząd Gminy Świerczów.
Uwaga: Po zakończeniu procedury naboru dokumenty aplikacyjne kandydatów będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów Gminy.
- Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
- Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Oferty należy składać w terminie do dnia 30 sierpnia.2024 r. do godz. 12:00.
Oferty mogą być złożone:
- osobiście w zamkniętej kopercie w Urzędzie Gminy Świerczów – Sekretariat
- przesłane pocztą na adres: Urząd Gminy w Świerczowie; 46-112 Świerczów; ul. Brzeska 48, z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko podinspektor ds. ochrony środowiska i zabytków w Referacie Rolnictwa Inwestycji i Mienia Komunalnego w Urzędzie Gminy Świerczów”.
- Kandydaci, którzy złożą wymagane dokumenty przechodzą do następnego etapu
naboru, w którym jest rozmowa kwalifikacyjna.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Przewidywany termin rozpatrywania ofert:
Oferty pod względem formalnym zostaną rozpatrzone w ciągu 3 dni od upływu terminu na złożenie ofert. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Lista osób zakwalifikowanych zostanie ogłoszona na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy Świerczów: www.bip.swierczow.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
- Ogłoszenie o wynikach postępowania rekrutacyjnego:
Informacja o wynikach naboru zostanie upubliczniona w ciągu 14 dni od zakończenia procedury naboru na tablicy informacyjnej urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej
Wójt Gmin
Barbara Bednarz
załączniki:
PDFZARZĄDZENIE NR 0050/61/IX/2024 WÓJTA GMINY ŚWIERCZÓW z dnia 14 sierpnia 2024 r.
w sprawie przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze – podinspektor ds.
ochrony środowiska i zabytków w Urzędzie Gminy Świerczów
DOCXZałącznik 1.docx
PDFZałącznik 1.pdf
DOCXZałącznik 2.docx
PDFZałącznik 2.pdf
DOCXZałącznik 3.docx
PDFZałącznik 3.pdf
DOCXZałącznik 4.docx
PDFZałącznik 4.pdf
DOCXZałącznik 5.docx
PDFZałącznik 5.pdf
DOCXZałącznik 6.docx
PDFZałącznik 6.pdf
DOCXZałącznik 7.docx
PDFZałącznik 7.pdf
Modyfikował: Justyna Senkowska Data modyfikacji: 14-08-2024 20:49
Licznik odwiedzin: 400