W I T A M Y N A S T R O N I E G M I N Y Ś W I E R C Z ÓW
Informacja o wyznaczeniu koordynatora do spraw dostępności
Na podstawie art. 31 i art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz. 2240) Wójt Gminy Świerczów Zarządzeniem Nr 0050/89/2024 z dnia 01 października 2024 roku wyznaczył koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy Świerczów.
Od dnia 01 października funkcję tę pełni Pan MICHAŁ SIEK
Telefon kontaktowy 77 419 61 79 wew. 25 Email: sekretarz@swierczow.pl
Zadania Koordynatora ds. dostępności:
Wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności;
Identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
O zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych;
Monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
Prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego;
Przedstawianie Wójtowi Gminy bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.