Realizacja Programu - Mamo ,tato wolę wodę

 

Zdrowie i sprawność fizyczna są podstawowymi warunkami prawidłowego rozwoju dziecka we wszystkich sferach. Realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę” była doskonałą okazją do kształtowania pożądanych postaw: prawidłowych nawyków żywieniowych, aktywności fizycznej i postaw proekologicznych. Cele te zostały zrealizowane we wszystkich grupach . Treści programu zawarły się w następujących zajęciach dydaktycznych: „Wolę wodę, bo daje życie”,„ Wolę wodę, bo daje siłę i zdrowie” i „Wolę wodę, bo jest bezcenna”, zrealizowanych przez wszystkie grupy dzieci. Nauczycielki korzystały z wielu pomocy dydaktycznych: postać Zdrojka, plakat z górskim krajobrazem, fontanna z wodą, odtwarzacz CD, płyta CD z odgłosami wody, niebieskie wstążki. Zajęcia edukacyjne zostały przeprowadzone w oparciu o scenariusze i karty pracy dostarczone przez Organizatora konkursu. Zgodnie z nimi zostały wykonane zadania i ćwiczenia przeprowadzone zabawy badawcze, plastyczne ,ruchowe i muzyczno- rytmiczne. Wszystkie dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę konkursową. Aby dodatkowo zaangażować dzieci do realizacji celów programu nauczycielki zastosowały różne atrakcje. Najmłodsze dzieci oglądając ilustracje prezentowane przez nauczycielkę uświadomiły sobie jak ważna jest woda nie tylko dla ludzi ale także roślin i zwierząt. Wiele radości dostarczył dzieciom wspólny taniec imitujący płynącą wodę z wykorzystaniem niebieskich wstążek. Starszaki i średniaki  poprzez praktyczne działania poszerzyły swoją wiedzę na tematroli wody, właściwego odżywania oraz aktywności fizycznej dla zdrowia i dobrego samopoczucia . Na zakończenie realizacji programu złożyły uroczyste ślubowanie na Przyjaciela Wody , który mądrze korzysta z wody, odkręca ją tylko wtedy gdy jej potrzebuje, nie zapomina jej zakręcić, pilnuje by inni nie marnowali tego bogactwa, szuka oszczędności wody w swoim domu i zachęca do tego innych. Zdrojek zaprosił dzieci do zabaw ruchowych przy okazji których mogły one utrwalać cyferki i literki. Starszaki na swojej sali stworzyły kącik badacza, gdzie mogły dokonywać swoich pierwszych odkryć, obserwować wodę i jej właściwości w rożnych stanach skupienia, oczyszczać, filtrować ją, sprawdzać co pływa co tonie, stworzyć „butelkową tęczę”. Poprzez wspólną zabawę oraz podejmowanie różnorodnych aktywności, dzieci zdobyły wiele cennych informacji na temat wody i jej znaczenia dla człowieka i przyrody. W każdej z naszych sal przedszkolnych znajduję się kącik z wodą pitną Pomiędzy ćwiczeniami nauczycielki przypominały o konieczności picia wody, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju

  DSC06429.jpeg DSC06447.jpeg DSC06451.jpeg
DSC06454.jpeg DSC06464.jpeg DSC06478.jpeg DSC06484.jpeg
DSC06710.jpeg DSC06427.jpeg